Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük Metin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yüzüncü Yıl Logosu Atatürk
    İcra Birimler Arası İş Dağılımı

    1-Danışma/Kalite Yönetim Bürosu

    *Genel olarak İcra Dairesinin işleyişi, büroların görev alanları ve icra takibine dair genel bilgilerin verilmesi,

    *İcra Dairesine gelen telefonların cevaplanması ve elektronik postaların değerlendirilmesi,

    *İcra Dairesinin işleyişine ilişkin şikâyetlerin ve önerilerin ele alınması,

    *Adalet Bakanlığı Kalite Komisyonu ve Yerel Kalite Ekibi tarafından alınan kararların uygulanmasının takibi,

    *İcra Dairesinden hizmet alanların memnuniyetlerinin tespiti ve değerlendirilmesi

      İşlemleri yerine getirilmektedir.

    2-Esas ve Aile Bürosu

    *Takip taleplerinin kabulü,

    *Borcun taksitlendirilmesi,

    *Kıymetli Evrakın muhafazası,

    *Takip açılırken tahakkuk eden harçların tahsilâtı,

    *Tehiri icra işlemlerinin yerine getirilmesi,

    *Ödeme emrinin tebliği,

    *Takibe itiraz ve mal beyanı,

    *Çocuk teslimi,

      İşlemleri ile takip talebiyle başlayan ve takibin kesinleşmesine kadar geçen aşamada yapılması   gereken işlemler yerine getirilmektedir.

     3-Haciz Bürosu

    *Mal varlığının araştırılması,

    *Fiili haciz ve e-haciz,

    *Hukuken muhafazasına gerek kalmayan malların iadesi ve tasfiyesi,

    *Haczedilen kıymetli eşyaların muhafazası,

    *İstihkak iddiası, taksitlendirme talebi ve ihtiyati haciz,

    *Tahliye, hapis hakkı, müdahalenin meni ve kal,

       İşlemleri ile takibin kesinleşmesinden satış talebine kadar geçen aşamada yapılması gereken diğer işlemleri yerine getirmektir.

    4-Satış Bürosu

    *Satış talebinin kabul edilmesi, masrafların hesaplanması, kıymet takdirinin yapılması ve kesinleşmesi, tüm satış hazırlıklarının yapılması, satış kararının verilmesi, kiracılara tebligat, taşınmazların idare ve işletmesi, (taşınmaz mal fotoğraflarının sisteme aktarılması), tarama işlemlerinin yerine getirilmesi,

    *Satış ilanlarının internet ortamına aktarılması,

    *Taşınır ve taşınmaz mal ihalesinin yapılması,

    *Tescil ve teslim işlemlerinin yerine getirilmesi,

    *Elektronik tekliflerin takip edilmesi, teminatların ve ihale bedellerinin tahsili ve iade işlemlerini takip,

    *Vergi harç ve ihale bedelinin tahsili için tahakkuk evraklarının hazırlanması, nemalandırılması, KDV ve damga vergisi beyannamelerinin verilmesi,

    *İhale alıcı bilgilerinin girilmesi, Sıra cetvelinin yapılması, tebliğ, kesinleştirilmesi, paylaştırılmasının yapılması,

    *Aciz vesikası, rehin açığı belgesi işlemlerinin yerine getirilmesi, Aciz vesikası sicil işlemlerinin yapılması (kaydı, takibi, terkini)

    *Mahkeme ihtiyati tedbir kararlarının yerine getirilmesi,

    *İcra mevzuatının satışa dair tüm iş ve işlemlerinin yerine getirilmesi görevleri satış bürosunundur.

    5-Mali İşlemler Bürosu

    *Harç, vergi ve tahsilâtların POS cihazıyla veya bankaya talimat verilmesi suretiyle yerine getirilmesi,

    *Dosya borç miktarının hesaplanması,

    *Hak sahiplerine yapılacak ödemelerin banka aracılığıyla online olarak yerine getirilmesi gibi işlemler ile başka büroların görev alalına girmeyen parasal tüm iş ve işlemler yerine getirilmektedir.

    6-Dosya ve Arşiv Bürosu

    *Dosyaların tanzimi ve muhafazası,

    *Takibin tarafları ve vekilleri tarafından dosyaların güvenli ortamda incelenmesi,

    *Arşiv hizmetlerinin yürütülmesi,

    *Dosyanın diğer adli birimlere gönderilmesi,

      İşlemleri yürütülmektedir.

    Adres

    Keykubat Bulvarı, 35 Metrelik Yol Üzeri 07400 Alanya/Antalya/Türkiye

    Telefon

    0 242 513 10 00

    0 242 512 93 59

    E-Posta